header-photo

Les complicitats imprescindibles


Aquests dies en els que les notícies s’acumulen voldria ressaltar-ne dues especialment significatives pel que de complicitat tenen. Els que tenim la responsabilitat de governar sabem molt bé que hi ha coses importants que no es poden tirar endavant sense la col·laboració i la implicació de la ciutadania. Assumptes que requereixen que tothom, o almenys una bona part de la població, ajudi a portar-ho a terme. I aquests dies hem tingut un parell de magnífics exemples.


El primer ahir, amb la signatura del conveni amb el Servei Català de Trànsit, per homologar el Pla de Seguretat Viària de Mataró. El descens important en els accidents amb víctimes es una bona notícia que ens pertoca a tots. L’administració, en aquest cas l’Ajuntament, ha de prendre les mesures de seguretat viària necessària per millorar la mobilitat i fer-la més segura. Però són en definitiva els ciutadans i ciutadanes els que amb la seva actitud poden realment canviar les coses. He escrit altres vegades que és imprescindible un canvi en la consideració social dels individus que amb la seva temeritat i imprudència al volant posant en risc la vida de les altres persones. Mereixen la més absoluta repulsa social i han d’entendre que amb el seu comportament atempten directament contra la convivència ciutadana. Per això és de celebrar aquest descens del 36% en accidents amb víctimes que s’ha produït a Mataró.


El segon avui, quan es compleix un any de la posta en funcionament de la recollida selectiva de la fracció orgànica dels residus domèstics. Els objectius fixats han estat plenament assolits i de nou els mataronins i mataronines han estat els responsables directes. Amb una bona demostració de civisme, separant a casa els residus i dipositant-los en els contenidors corresponents. S’ha de destacar tant la quantitat recollida, i portada a la planta de tractament per la seva conversió en compost, com el baix nivell d’impropis –aquells residus que no corresponen a la fracció seleccionada- que hi contenen les brosses de Mataró. També a destacar la bona acceptació del nou servei de recollida de trastos (amagats sota l’eufemisme de “voluminosos”) de manera que s’han reduït a la meitat els que s’han hagut de retirar del carrer malgrat augmentar la recollida total en un 28%. Una prova que el telèfon (900 859 009) del civisme funciona.


Dos bons exemples de com la ciutadania és indispensable per a fer una ciutat més amable i més neta. Felicitats mataronins i mataronines. Moltes gràcies i bona feina regidor Bassas i regidor Melero.