header-photo

Ciutat de comerç

Foto Francesc Iglesias

El comerç ha estat històricament un del motors econòmics de Mataró i la seva importància no ha parat de créixer en les darreres dècades. A mesura que s’accentuava el caràcter terciari de l’economia mataronina creixia el caràcter comercial de la ciutat, amb un comerç més divers, de més qualitat i de més abast territorial, convertint Mataró en una ciutat comercial de referència pel Maresme i per les comarques veïnes.

El camí recorregut ha estat llarg i a voltes difícil, però el model comercial de la ciutat està plenament consolidat i a punt per a convertir els nous reptes en noves oportunitats. Si guanyem massa crítica, en forma de nous equipaments comercials, guanyarem centralitat territorial i capitalitat comercial. Dos fets que lluny d’espantar-nos ens esperona a treballar intensament per posicionar-nos millor com a ciutat comercial.

Un treball que cal fer, com aquests darrers anys, de bracet amb les entitats comercials de la ciutat i especialment, per la seva tradició i implantació, amb la Unió de Botiguers de Mataró. Una entitat que ara celebra el seu 30è aniversari i que ha esdevingut referent pels comerciants de la ciutat i interlocutor solvent amb les administracions públiques. Des de les lògiques discrepàncies fins els acords estratègics, però amb el diàleg i la col·laboració lleial en l’impuls de les polítiques que el comerç de la ciutat necessita i demanda.

Trenta anys és un temps suficient per poder analitzar amb bona perspectiva la trajectòria recorreguda, conèixer amb exactitud la situació real i tenir idees i projectes que garanteixin i reforcin el caràcter de Mataró com a ciutat de comerç.

Felicitacions pels trenta anys, gràcies pel treball realitzat i el convenciment que tenim davant, malgrat les conjuntures, un futur magnífic pel comerç i per la ciutat de Mataró.


Text del meu escrit al butlletí que la Unió de Botiguers de Mataró ha editat amb motiu del 30 aniversari de l'entitat.