header-photo

Felicitats, Tot!


Demà tornaré a trobar, fidel a la seva cita setmanal, el Tot Mataró tan bon punt em llevi i vagi a buscar el pa. Serà el número 1486, encara que això no tindria massa rellevància sinó fos per que demà el setmanari compleix 30 anys. Aquella història que el matrimoni format per en Fernando Rodríguez i la Carmen Guisado van iniciar just per la Fira de l’any 1981 i que els ha portat a ser el setmanari gratuït més llegit de Catalunya. Res a veure aquella ciutat de fa 30 anys amb l’actual. Han canviat el temps i les formes, la matriu social i sobretot la matriu econòmica. La ciutat ha crescut, s’ha diversificat i ara és més complexa que mai. El Tot Mataró ha estat testimoni d’aquesta transformació profunda de la ciutat i de la seva gent. Fa pocs dies, al despatx d’alcaldia i en la darrera de les entrevistes que se m’han fet com alcalde, en Cugat Comas em preguntava per la meva relació amb el Tot Mataró, i més enllà de la bona relació i de l’amistat que tinc amb molts dels seus membres, vaig respondre això:


L’Alcalde i la revista quotidiana

“Quan n’agafes un d’antic veus com ha canviat tot”


“El Tot Mataró forma part de la quotidianitat de la ciutat, costa recordar el primer cop que el vaig llegir”. Ho diu Joan Antoni Baron, Alcalde en funcions que recorda que “quan estudiava COU em van dir que hi hauria diaris gratuïts i jo no m’ho vaig creure. Mireu el Tot, és el que més llegeix la gent”. Baron assegura que “a Mataró les revistes com el Tot i la televisió són la crònica de la ciutat, els referents, quan agafes un Tot antic et pots divertir, reflexiones sobre com ha evolucionat tot i veus com hem envellit i tot ha canviat”.