header-photo

Del debat de les infraestructures



Avui El Punt informava del futur autobús que unirà Mataró amb l’aeroport de Girona. He dit moltes vegades que Mataró disposa de dos aeroports, el del Prat i el de Girona, i que necessitem bones comunicacions amb transport públics amb tots dos. Malgrat que encara no tenim data definitiva de posta en funcionament, les moltes reunions amb els responsables de la Generalitat poden donar resultat aviat. I és que hi ha reunions que es fan però que no s’expliquen fins que arriben els resultats.

Com les moltes reunions que hem fet per parlar del tren orbital, una aposta decidida del govern de la Generalitat per comunicar les ciutat de l’arc metropolità. Aquesta setmana s’han presentat els documents del Pla Director als que la Comissió d’Urbanisme ha donat el vist-i-plau. Un nou pas en el procés que ens ha de portar a la realització de l’obra ferroviària més important, en l’àmbit estrictament català, dels darrers decennis. Perquè el tren orbital, i l’Eix Transversal Ferroviari que també està impulsant el govern, suposa la liquidació del vell esquema del “vuit català” del segle dinou. En parla en Ramon Bassas.

Mataró té al davant una oportunitat única que no volem desaprofitar. Per un costat es millora substancialment la comunicació amb el Vallès, per altra sens presenta l’ocasió d’eliminar les vies de primera línia de la costa. Encara més doncs suposa passar d’una única estació fins a quatre amb la millora que això representa sobre l’accessibilitat al transport públic. Una estació al Parc Central que connecti les dues línies i les estacions de Cerdanyola, Pla d’en Boet i Rocafonda per acostar el tren als barris de Mataró. Estacions, com el traçat del tren, subterrànies. De fet el projecte Tecnocampus ja es va escapçar d’un extrem per facilitar el pas subterrani del tren. Idees clares, treball constant, per solucionar problemes.
També com en el debat sobre la N-II. Poc a poc les solucions es van obrint pas a tants i tants anys de donar-hi voltes i no decidir res. I mentre uns treballem, altres es dediquen a pintar dianes.