header-photo

Temps de castells: des del País Basc



A les dotze en punt, just quan el dantzari engega el seu aurresku de benvinguda, els pilars caminant de Castellers de Sants, Capgrossos de Mataró i Castellers de Vilafranca devien entrar a plaça. El toc del txistu, ben diferent de les gralles, em fa pensar que m’estic perdent la diada de l’aniversari dels borinots. Em bellugo inquiet a la cadira, mentre el oradors van intervenint en el míting, pensant en la torre de vuit. Com haurà anat?. Cap a quarts de tres envio un sms: com ha anat?. Resposta immediata: tres de vuit, quatre de vuit, torre de vuit amb folre, dos pilars de cinc. Feina feta. Felicitats Capgrossos.

No em puc estar d’explicar-ho mentre dinem, en una taula amb un bon grapat d’alcaldes de ciutats castelleres. Un puntet d’enveja i un comentari unànime sobre la seriositat dels Capgrossos.

Més tard m’arriben les dades de la resta d’actuacions. La temporada comença de debò. Els de Sants que van forts, com l’any passat, en aquest inici: clàssica de vuit i dos pilars de cinc i dos pilars de quatre simultanis. Castellers de Vilafranca, marcant diferències i tirant el tres de vuit, la torre de vuit folrada, el quatre de vuit amb l’agulla i el pilar de set.