"Teníem
un problema, teníem les solucions i vàrem trobar els diners, ara seguim tenint
el problema, no sabem res de les solucions i encara més: no sabem on han anat a
parar els diners". Aquesta frase, que vaig dir en el passat Ple municipal,
resumeix perfectament la situació en la que ens trobem respecte a les rondes de
Mataró. Embussos quotidians, que els caps de setmana són de gran magnitud,
accessos de vianants difícils i perillosos, accés a la ciutat, al centre
comercial i a l'Hospital complicats. Una situació que tots els mataronins
coneixem des de fa temps. I per això hi vàrem treballar molt dur durant els
passats vuit anys. Primer per millorar els accessos a la plaça de França,
després per completar el nus de Mata-Rocafonda i per acabar amb la redacció,
aprovació, licitació i adjudicació de les obres, que haurien d’haver començat
fa un any, de les millores dels accessos de la ronda de Mataró. Una obra que
tenia una única finalitat: resoldre els problemes actuals d'accés des de
l'autopista del Maresme a Mataró. Hi ha qui justifica la renúncia a aquestes
millores parlant dels embussos a l'entrada de Barcelona quan el que es tractava
era de resoldre els embussos a l'entrada de Mataró. Ho va fer el senyor Joaquim
Fernández, davant el silenci de l’alcalde, en el passat Ple municipal. És clar
que el senyor Fernández no va poder justificar el seu vot contrari d'una moció similar fa només una setmana al Consell Comarcal. Tampoc ho va poder fer el
senyor López del PP. A la Riera CiU i el PP voten una cosa i a la plaça Biada
exactament el contrari.
Barrejar
interessadament les millores dels accessos de la ronda de Mataró amb la ronda
del Maresme ha estat un joc frívol de l'alcalde Mora que ha provocat que l'acord
de mobilitat del Maresme, aconseguit després d'anys de treball i signat també
per CiU, es converteixi en paper mullat i que els 400 milions d'euros
aconseguits en el conveni amb l'Estat s'hagin fet fonedissos. Ara ningú sap on són els diners i queda clar que si
desapareix l'objecte del conveni aquest deixa d'existir i com a conseqüència
-els 100 primers milions estaven destinats a la millora dels accessos de Mataró
i a la variant de Vall de Gata d'Arenys de Mar- acabaran en altres inversions
fora del Maresme. ¿Veurem com els diners aconseguits i que l'alcalde Mora ha
deixat perdre, acabaran en el calaix de l’alcalde Trias per la línia 9 del
metro? Tot sembla indicar que la cosa anirà per aquí. Mentre tant les cues
segueixen a l'autopista i a la Via Europa i un grapat de treballadors que
podrien estar ocupats en les obres segueixen buscant feina. D'això en català en
diem "el negoci d'en Robert i les cabres".
Article publicat al Capgros.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada