La setmana ha produït un parell de notícies pel transport públic de Mataró. Una de bona i l’altra, ni que sigui per contradir els acudits, també.
La primera financera. Ho explica la Consol Prados: el govern atorga 193.165 euros per la millora del transport públic en autobús a 5 cinc ajuntaments del Maresme. Per Mataró 166.949 euros. Aquest diners no serviran per eixugar l’aportació municipal al transport públic sinó que ens permetran millorar el servei del Mataró Bus amb la incorporació, aquest any, de dos nous autobusos la seva flota. Per primera vegada ens arriben diners de la Generalitat pel transport públic de la ciutat. Sovint he explicat que el Mataró Bus costa molts diners a la ciutat. I que a diferència del transport de l’àrea metropolitana, no rebem diners del contracte programa signat entre l’Estat, la Generalitat i l’ATM. Formar part del contracte programa és una de la reivindicacions històriques dels municipis de l’AMTU. Quan es va crear l’AMTU ens costava explicar quines eren les finalitats d ela nova associació. Tots teníem clar que havíem de constituir una entitat que vetllés pels interessos dels municipis amb transport públic i que no formen part de l’àrea metropolitana de Barcelona. Ara, uns anys després, ens asseiem a negociar amb la Generalitat, obtenim recursos i tenim veu i vot en l’àmbit de l’ATM. Un exemple ben clar que la unió fa la força.
La segona notícia me la comunica l’alcalde de Granollers, i president de l’AMTU, l’amic Josep Mayoral. Fa temps que fem gestions davant la Direcció General de Ports i Transports de la Generalitat i ara comencen a donar resultats El director general, l’Esteve Tomàs, anuncia la convocatòria en breu d’un concurs públic per adjudicar l’explotació d’una línia directa d’autobusos que unirà Mataró amb Granollers i Sabadell.
Aquesta línia permetrà anar de la nostra ciutat a Granollers en 30 minuts i a Sabadell en 1 hora. Directe i sense parades entre mig.
Dues bones notícies pel transport públic que es poden sumar a l’anunciada fa algunes setmanes sobre la línia de tren orbital Mataró-Vilanova. Sobre aquesta línia orbital en feia algunes consideracions en un article publicat en el Capgros fa algunes setmanes. Coses immediates i projectes de futur. A ningú se li escapa que la solució als problemes de la mobilitat metropolitana passa per tenir infrastructures suficients i una xarxa de transport públic potent.
La primera financera. Ho explica la Consol Prados: el govern atorga 193.165 euros per la millora del transport públic en autobús a 5 cinc ajuntaments del Maresme. Per Mataró 166.949 euros. Aquest diners no serviran per eixugar l’aportació municipal al transport públic sinó que ens permetran millorar el servei del Mataró Bus amb la incorporació, aquest any, de dos nous autobusos la seva flota. Per primera vegada ens arriben diners de la Generalitat pel transport públic de la ciutat. Sovint he explicat que el Mataró Bus costa molts diners a la ciutat. I que a diferència del transport de l’àrea metropolitana, no rebem diners del contracte programa signat entre l’Estat, la Generalitat i l’ATM. Formar part del contracte programa és una de la reivindicacions històriques dels municipis de l’AMTU. Quan es va crear l’AMTU ens costava explicar quines eren les finalitats d ela nova associació. Tots teníem clar que havíem de constituir una entitat que vetllés pels interessos dels municipis amb transport públic i que no formen part de l’àrea metropolitana de Barcelona. Ara, uns anys després, ens asseiem a negociar amb la Generalitat, obtenim recursos i tenim veu i vot en l’àmbit de l’ATM. Un exemple ben clar que la unió fa la força.
La segona notícia me la comunica l’alcalde de Granollers, i president de l’AMTU, l’amic Josep Mayoral. Fa temps que fem gestions davant la Direcció General de Ports i Transports de la Generalitat i ara comencen a donar resultats El director general, l’Esteve Tomàs, anuncia la convocatòria en breu d’un concurs públic per adjudicar l’explotació d’una línia directa d’autobusos que unirà Mataró amb Granollers i Sabadell.
Aquesta línia permetrà anar de la nostra ciutat a Granollers en 30 minuts i a Sabadell en 1 hora. Directe i sense parades entre mig.
Dues bones notícies pel transport públic que es poden sumar a l’anunciada fa algunes setmanes sobre la línia de tren orbital Mataró-Vilanova. Sobre aquesta línia orbital en feia algunes consideracions en un article publicat en el Capgros fa algunes setmanes. Coses immediates i projectes de futur. A ningú se li escapa que la solució als problemes de la mobilitat metropolitana passa per tenir infrastructures suficients i una xarxa de transport públic potent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada