header-photo

Un home i dos articles



L’home Oriol Pujol, els articles a la premsa escrita d’ahir. El d’en Manuel Cuyàs a la contraportada de El Punt: Liberals catalans. Àcid article sobre els autoanomenats liberals, encapçalats per en Sala Martin. Definitiu en Cuyàs quan escriu: “Els liberals, per ser-ho, han de presentar una certa superioritat moral. Han de poder-se dir a si mateixos que pertanyen a l'elit del pensament”. “Els liberals catalans, que són més mediterràniament histriònics i tenen alguns greuges amb el tripartit, amb els antics hippies i amb els antics progres, senten la necessitat de tant en tant d'expressar públicament els seus principis amb llibres i articles. Llavors se'ls nota massa que volen épater els progres, els hippies i Joan Saura. Els liberals catalans, producte del temps, han abandonat Chesterton i Wilde i han abraçat el Wall Street Journal i l'americanisme més abrandat, expansiu i expansionista”. I per rematar el que insinua més que diu sobre canvis de jaqueta: “A mig acte del Majestic, Jordi Graupera, que feia de mestre de cerimònies, va reptar algú del públic a posar-se l'americana escandalosa que Sala i Martín duia, com les du sempre. Un senyor de la primera fila que tenia tot l'aspecte d'haver passat per Esade es va presentar voluntari i l'intercanvi d'americanes amb el professor de Columbia, N.Y., es va produir. Els liberals catalans van riure i van aplaudir molt”.


I el de Javier Cercas a El País Semanal: “En los últimos tiempos los dirigentes de Convergència Democrática, socio mayoritario de CiU, vienen prodigando declaraciones a favor de la independencia de Cataluña”. “Está muy bien. La independencia de Cataluña -sea lo que sea eso a estas alturas- es una opción política tan legítima como cualquier otra, y de hecho ERC hace mucho tiempo que la defiende; no sólo ERC: gente tan sagaz como Rubert de Ventós la defiende también, a veces con el ingenioso argumento de que es la única forma de terminar con el nacionalismo catalán (ingenioso pero, para mí, incomprensible: España es independiente desde hace unos cuantos siglos y el nacionalismo español, históricamente mucho más letal que el catalán, sigue gozando de excelente salud)”. “Son jóvenes, han ido a las mejores escuelas y universidades, cada día se dicen a sí mismos que son brillantísimos, no han salido de un despacho ni se han bajado de un coche oficial desde que tienen uso de razón, no han pisado el metro ni han comido en su vida un menú de 9 euros”. “A menos que yo esté muy equivocado, o a menos que rectifiquen rápido, el batacazo puede ser histórico”.


Curiosament l’únic nom que es repeteix als dos articles és el d’Oriol Pujol Ferrusola. Dos articles per un sol home.


1 comentari:

Esteban ha dit...

El Partido Socialista Europeo (PSE) lanzó hace apenas un mes una campaña llamada "Manifesto 2009" para implicar a los ciudadanos europeos en la elaboración del programa electoral para las europeas de 2009.

Para ello desde la sede central en Bruselas han montado una plataforma de participación y debate en inglés y francés.

En contacto con los responsables directos de la campaña, un grupo de activistas del PSE en España concluímos que era conveniente llevar este debate a los ciudadanos de cada país sin que el conocimiento del idioma inglés o francés representara un problema. Para ello, se ha lanzado un blog que pretende recoger los debates de la campaña europea en castellano, para hacerlo accesible al mayor número posible de ciudadanos.

Esta es su dirección: www.manifiesto2009.es

Os pedimos que desde tu blog participes en la campaña, bien enlazándonos, hablando del blog en un post, participando como redactor, comentando o como se te ocurra.