header-photo

Tramvies




Aquests dies s’ha retirat de la plaça de Granollers, els populars Burots, la Tereseta. Era el tramvia número tres de la línia Mataró-Argentona que es va instal·lar a la rotonda quan es va urbanitzar la plaça. El tramvia, que durant anys va estar arraconat a les antigues cotxeres situades a la mateixa plaça, va passar uns quants anys al Parc Central a tocar de la casa del “negrito”. Per la plaça de Granollers, aleshores un solar sense asfaltar, hi passaven els tramvies que s’enfilaven camí de la Font Picant.

La restauració del tramvia es va fer amb un conveni amb la Caixa Laietana que va pagar-ne el cost i que se’n cuida del manteniment ordinari. El temps però ha anat fent necessari una nova rehabilitació i, a partir d’un altre conveni també amb Caixa Laietana, el tramvia ha estat retirat per ser transportat als tallers on es faran els treballs necessaris per tornar a deixar-lo en perfecte estat abans de retornar-lo, d’aquí uns mesos, als Burots.

En el mateix conveni s’ha acordat la rehabilitació del tramvia número 4, el més grani per això conegut com el "Gros" i l’únic construït a Mataró. La rehabilitació es farà quan es el tramvia pugui ser instal·lat en alguna de les rotondes del sector del Sorrall, també en el camí d’Argentona, quan es desenvolupi el sector.

D’aquesta manera seran quatre els tramvies de Mataró que estaran restaurats: el número 1 al Museu del Transport a Castellar de n’Hug, el número 2 a l'entrada d'Argentona, i els números 3 i 4 a Mataró mateix.