header-photo

Sobre les Rondes



Dimecres el conseller Recoder en una interperlació parlamentària sobre la Ronda de Mataró i la Ronda del Maresme va explicar que ens havíem reunit per parlar-ne.

Va quedar clar que la Ronda de Mataró i la Ronda del Maresme són dos projectes que tenen objectius diferents, neixen absolutament diferenciats en el temps i estan en una situació administrativa distinta. La Ronda de Mataró la proposa la Generalitat quan des de l’Ajuntament reclamem la construcció dels accessos a la C-32 de Mata-Rocafonda. Se’ns insisteix que cal fer un projecte més complert i que solucionés definitivament els problemes de mobilitat i accés a la ciutat des de l’autopista. Això es concreta en l’avantprojecte que la Generalitat va presentar públicament a Mataró el febrer de l’any 2006. Han passat cinc anys, les obres en la seva primera fase està adjudicades, finançades pel conveni signat entre l’Estat i la Generalitat, i ja haurien d’haver començat.

La Ronda del Maresme, una carretera de quatre carrils amb mitjana central i connexions amb rotondes amb la xarxa comarcal, neix de l’Acord de Mobilitat del Maresme signat pel PSC, CiU i ERC la primavera passada i referendat, amb un sol vot en contra, per tots els alcaldes del Maresme. Un Acord que cap dels signants ha denunciat formalment i del sols s’ha elaborat un estudi informatiu. L’acord inclou moltes altres mesures com la rebaixa dels peatges de l’autopista que s’apliquen des del mes de novembre passat.

Res doncs a veure amb la Ronda de Mataró. Ni per la finalitat ni per la història, malgrat alguns tinguin molt d’interès en barrejar els dos projectes, com he explicat en el meu bloc personal al llarg d’aquests cinc anys i les hemeroteques en donen fe.

El conseller em va demanar temps i li vaig manifestar que no tenia cap inconvenient però que la comarca i Mataró no poden perdre més temps sense unes infraestructures imprescindibles -com ho han demostrat tots els estudis de mobilitat encarregats per la Generalitat- per garantir la seva mobilitat.
Escrit publicat avui a El Punt