Un dia vaig descobrir que hi ha gent que al pont que, per damunt l’autopista, connecta la plaça de França amb la de Gran Bretanya li diuen el canal de la Mànega. Per allò que està entre França i Gran Bretanya. Hi ha gent que se les pensa totes!.
Doncs quan dic que el canal de la Mànega s’eixamplarà vull dir que el pont s’eixamplarà. Bé de fet és farà nou i més ample. Això és el que avui ha vingut a presentar en Manel Nadal, secretari general de mobilitat de la Generalitat. El projecte de millora de l’accessibilitat de la variant de Mataró (C-32) amb la construcció de calçades laterals i la remodelació dels accessos. Un canvi radical en els accessos a Mataró per la banda nord de la ciutat. Es projecten calçades laterals segregades del tronc central des de l’enllaç amb la C-60 fins l’enllaç amb la N-II. D'aquesta manera es separa el trànsit de pas del tronc central de l'autopista del trànsit, més urbà, de les calçades laterals. Caldrà construir dos nous túnels paral·lels a l’existent a La Llàntia. Es completen els enllaços amb la C-60, es remodela l’enllaç Mataró Oest 1 amb un nou pont més ample i amb la construcció d’una passarel·la per vianants, es construeix un nou enllaç, Mataró Oest 2, a l’alçada del Torrent de les Piques, es completa l’enllaç de Mataró Nord (Mata-Rocafonda) de manera que es puguin fer tots els moviments i es remodela totalment la rotonda amb la carretera de Mata. Per últim s’amplia amb un nou carril l’enllaç de la C-32 amb la N-II a l’alçada de l’antic Experience. Tot plegat una inversió prevista de més de 61 milions d’euros que es finançaran dins l’acord marc subscrit per la Generalitat amb el Ministeri de Foment per la millora de la N-II. Ara comença una llarga tramitació administrativa que ha de permetre l’inici de les obres al primer trimestre de l’any 2007. Unes obres que començaran per l’enllaç Mata-Rocafonda i que duraran varis anys. Han estat moltes hores de discutir amb el govern, amb l’antic i amb l’actual, de la Generalitat fins arribar a l’acord que avui s’ha presentat. Una bona solució per resoldre els problemes dels accessos pel nord a Mataró. I la millor manera de garantir que l’avinguda del Maresme continuarà el seu camí fins convertir-se definitivament en un gran passeig urbà. Amb la cirereta de la ronda Barceló.
Doncs quan dic que el canal de la Mànega s’eixamplarà vull dir que el pont s’eixamplarà. Bé de fet és farà nou i més ample. Això és el que avui ha vingut a presentar en Manel Nadal, secretari general de mobilitat de la Generalitat. El projecte de millora de l’accessibilitat de la variant de Mataró (C-32) amb la construcció de calçades laterals i la remodelació dels accessos. Un canvi radical en els accessos a Mataró per la banda nord de la ciutat. Es projecten calçades laterals segregades del tronc central des de l’enllaç amb la C-60 fins l’enllaç amb la N-II. D'aquesta manera es separa el trànsit de pas del tronc central de l'autopista del trànsit, més urbà, de les calçades laterals. Caldrà construir dos nous túnels paral·lels a l’existent a La Llàntia. Es completen els enllaços amb la C-60, es remodela l’enllaç Mataró Oest 1 amb un nou pont més ample i amb la construcció d’una passarel·la per vianants, es construeix un nou enllaç, Mataró Oest 2, a l’alçada del Torrent de les Piques, es completa l’enllaç de Mataró Nord (Mata-Rocafonda) de manera que es puguin fer tots els moviments i es remodela totalment la rotonda amb la carretera de Mata. Per últim s’amplia amb un nou carril l’enllaç de la C-32 amb la N-II a l’alçada de l’antic Experience. Tot plegat una inversió prevista de més de 61 milions d’euros que es finançaran dins l’acord marc subscrit per la Generalitat amb el Ministeri de Foment per la millora de la N-II. Ara comença una llarga tramitació administrativa que ha de permetre l’inici de les obres al primer trimestre de l’any 2007. Unes obres que començaran per l’enllaç Mata-Rocafonda i que duraran varis anys. Han estat moltes hores de discutir amb el govern, amb l’antic i amb l’actual, de la Generalitat fins arribar a l’acord que avui s’ha presentat. Una bona solució per resoldre els problemes dels accessos pel nord a Mataró. I la millor manera de garantir que l’avinguda del Maresme continuarà el seu camí fins convertir-se definitivament en un gran passeig urbà. Amb la cirereta de la ronda Barceló.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada