Més de cinc milions han estat els viatgers que ha transportat durant l’any 2005 el Mataró Bus. Una bona notícia que demostra el servei que fa als ciutadans i ciutadanes la xarxa de transport públic urbà de la ciutat. Es dobla el número de viatgers de fa vuit anys a l’inici de la nova concessió i es superen de llarg les expectatives de viatgers previstes. El regidor de mobilitat, Fermí Manchado, va encertar plenament en la elaboració del plec de condicions de la concessió i el concurs el va guanyar una empresa, CTSA, que ha complert a la perfecció amb el compromís adquirit. El Mataró bus és un servei ben valorat pel usuaris tal com demostra la qualificació obtinguda en l’enquesta de satisfacció de l’any 2005. La valoració global ha estat de 7’87 punts. Moltes han estat les millores que s’han anat introduint en el servei. Nous autobusos fins arribar als 22 actuals i amb la previsió d’incorporar dos més aquest any, s’ha modificat el recorregut d’algunes línies de manera que la majoria de població té una parada a menys de cinc minuts caminat des de casa seva. Mataró va ser la primera ciutat d’Espanya en tenir tota la flota d’autobusos adaptats a persones amb problemes de mobilitat, s’ha incrementat la longitud dels carril-bus, s’ha millorat la informació a les parades i a l’interior dels vehicles, es van canviar totes les marquesines i col·locat de noves, s’han instal·lat un bon nombre de plataformes d’accés al bus, s’ha allargat l’horari nocturn dels autobusos, es va implementar la integració tarifària que permet l’intercanvi modal a un preu molt més reduït. Queda, però, molta feina per fer i cal treballar per millorar encara més el servei i fer-lo més competitiu amb el transport privat. S’han de revisar i millorar el recorregut de les línies, s’han d’augmentar la freqüència de pas, s’ha de donar serveis als polígons industrials i preveure el dels nous barris, s’han allargar els horaris i millorar la freqüència dels festius, s’ha de millorar la velocitat comercial. Molta feina que podrem tirar endavant si es millora el finançament amb un contracte programa similar al del transport públic de les ciutats de l’àrea metropolitana. De moment ja arriben alguns diners i comencem a parlar del tema.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada