El passat dimecres, la comunitat educativa marista de Catalunya em va convidar a la clausura de la jornada pedagògica que van celebrar a Mataró. Estem a l’inici del curs escolar i els mestres aprofiten aquests dies per posar a punt el nou període lectiu que s’inicia dimecres dia 2 de setembre.
Els hi vaig dir que “crec profundament en la força transformadora de l’educació, una educació que no és funció exclusiva de l’escola, però en la que l’escola és peça fonamental”. I vaig voler senyalar que cal saber el que és urgent i el que és important. “Urgent és resoldre els dèficits d’escolarització, que per un increment sobtat de la població en edat de ser escolaritzada, s’ha produït al nostre país”. “Però aquests dèficits és resolen amb recursos i amb planificació”. Això s’està fent i bastant ràpid.
Vaig voler ressaltar, però, el que per a mi és més important: “aprofundir en el debat pedagògic que ens permeti saber afrontar els reptes que una societat diversa planteja”. “Catalunya necessita tornar a plantejar el debat pedagògic, del que havíem estat històricament pioners, centrat en l’educació integral dels nostres infants i joves”. “I aquest debat s’ha de donar en l’àmbit de l’escola i en l’àmbit de la societat. Cal forçar un autèntic pacte que faci de l’educació una prioritat pel país, que refermi els objectius comuns, que allunyi la lluita partidista de l’educació i sobretot que permeti tenir ciutadans més i millor preparats”.
Els hi vaig dir que “crec profundament en la força transformadora de l’educació, una educació que no és funció exclusiva de l’escola, però en la que l’escola és peça fonamental”. I vaig voler senyalar que cal saber el que és urgent i el que és important. “Urgent és resoldre els dèficits d’escolarització, que per un increment sobtat de la població en edat de ser escolaritzada, s’ha produït al nostre país”. “Però aquests dèficits és resolen amb recursos i amb planificació”. Això s’està fent i bastant ràpid.
Vaig voler ressaltar, però, el que per a mi és més important: “aprofundir en el debat pedagògic que ens permeti saber afrontar els reptes que una societat diversa planteja”. “Catalunya necessita tornar a plantejar el debat pedagògic, del que havíem estat històricament pioners, centrat en l’educació integral dels nostres infants i joves”. “I aquest debat s’ha de donar en l’àmbit de l’escola i en l’àmbit de la societat. Cal forçar un autèntic pacte que faci de l’educació una prioritat pel país, que refermi els objectius comuns, que allunyi la lluita partidista de l’educació i sobretot que permeti tenir ciutadans més i millor preparats”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada