Foto tuila
Aquest matí, a la Delegació del Govern a Catalunya, amb la presentació del Pla de Rodalies. Una proposta ambiciosa de millora de la xarxa de rodalies de Barcelona amb la intenció de posar al dia unes infraestructures imprescindibles per la mobilitat de milions de ciutadans i ciutadanes i per la viabilitat de l’economia de tota la regió metropolitana.
Una aposta que contrasta clarament amb la desídia i la manca d’inversions dels anys de govern del Partit Popular. Hi ha prou amb comparar dues dades que fan referència a la inversió realitzada en infraestructura i en material mòbil. En el període 1999-2003 es varen fer inversions per valor de 210 milions d’euros mentre que en el 2004-2008 la inversió va quasi arribar als 720 milions d’euros. Ara es proposa una inversió de 4.000 milions d’euros en el període 2008-2015. El nombre de trens disponibles el 1996 era de 155, el mateix nombre que l’any 2004. En set anys no es va incrementar ni en un tren més el parc mòbil de les rodalies de Barcelona. En l’actualitat hi ha 196 trens en circulació en aquesta xarxa de rodalies.
El Pla de Rodalies fa també esment al tren orbital. És la primera vegada, si no vaig errat, que el Ministeri en parla. Tota una declaració política d'intencions. El compromís és enllestir els estudis previs durant l’any 2009 i programar tota l’execució de la línia amb la intenció de complir els calendaris que fixen el 2016 com a horitzó.
Bones notícies per la mobilitat, pel transport públic i per Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada