A baix a mar roda de premsa aquest matí per presentar les nostres propostes electorals sobre el Front Marítim. Un espai en el que hem vingut treballant des del primer ajuntament democràtic i que hem pogut recuperar àmpliament per la ciutadania.
M’agrada seguir sempre el mateix esquema, de mar cap a terra, quan parlo del Front Marítim doncs les coses són conseqüència unes de les altres. I per això començo sempre parlant de la qualitat de les aigües, una qüestió en la que ja va treballar el primer ajuntament democràtic amb la construcció del col·lector que recull les aigües residuals i evita el seu abocament directe a mar. Ara cal fer un pas més enllà i reclamar la tercera fase del procés de depuració que permetria recuperar pel reg els 10 hm3 que es llencen directament al mar.
Segueixo pel tema de la conservació i regeneració de les platges del Maresme que necessiten una solució global i més enllà de les polítiques de campanar que fins ara ens ha caracteritzat. Desconec les solucions tècniques però queda clar que només amb una solució global podrem resoldre el problema. La protecció de les platges també ha de servir per protegir dues infraestructures fonamentals per la comarca: el col·lector i la via del tren. No pot ser que cada temporal fort malmeti aquestes instal·lacions vitals.
Mataró va urbanitzar el seu passeig marítim en dues fases. La primera a començament dels anys vuitanta i la segona, i com a conseqüència d’una sentència del Tribunal Suprem que va obligar al govern del PP a complir un conveni firmat amb el darrer govern de Felipe González, a començament d’aquest segle. Ara cal continuar treballant per continuar el passeig cap a Cabrera i cap a Llavaneres.
En tot aquest Front Marítim juga un paper clau el Port de Mataró. Un Port que volem ampliar, amb més amarraments de rotació, amb la nova àrea tècnica i l’hotel de quatre estrelles que s’està construint. Igualment han de jugar un paper molt important les antigues instal·lacions del Club Nàutic que volem convertir en un centre de salut i esports vinculats amb el mar. Tot això sense renunciar al somni de veure l’avinguda del Maresme totalment urbanitzada i la via del tren soterrada o traslladada.
Mataró ha de jugar a fons el seu paper de ciutat marítima i convertir el mar en un nou motor econòmic per la ciutat. Però ha de fer de manera coordinada, com ho hem fet amb el Tecnocampus, amb la resta de pobles de la costa del Maresme. Per això proposem convertir el Mataró Marítim en un projecte Maresme Marítim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada